lørdag, mars 10, 2007

Livet i en utopisk drømmeverden


Her er noen av tingene jeg likte å dagdrømme om som liten:

At jeg var personer fra Bibelen
At jeg var en prinsesse
at Jeg kunne skifte klær slik som de i sims gjorde
At jeg var kjempe rik og delte med alle fattige og løste alle verdens problemer
Hvordan huset mitt skulle se ut
Hvordan mannen min skulle se ut
At jeg var verdens beste sanger
At jeg hadde en hemmelig tvilling som plutselig bare duket opp
At jeg var gravid
At jeg kunne snakket et helt annet språk som ingen andre kunne
At jeg blei kidnappet
At jeg var indianer
At jeg gifta meg
At jeg hadde dødd og hvordan det var i himmelen
At en av mine venner døde
At jeg var bestevenn med mine forbilder
At jeg var et gatebarn
At jeg kunne alt
At jeg turte å si rett ut hva jeg mente til irriterende lærere og frekke medelever
at jeg var en løveunge
at jeg kunne snakke med dyr
at jeg var en akrobat/tarzan
at jeg kunne fly

Blogg er virkelig noe for meg!
Da får jeg ut tankene mine på en konstruktiv måte.
Det er også godt og se at det ikke bare er meg som blogger... at det faktisk finnes andre her i verden som også liker å sette seg ned og bare tenke. (selv om jeg fortsatt ser på meg selv som en ekstremist. Slike ting som å gjemme seg vekk i friminutter, ligge i sengen i timesvis, gå lange turer alene er sånne ting venner av meg aldri har skjønt seg på.)

Jeg anbefaler på det sterkeste alle som liker å tenke masse å bli en blogger!

4 kommentarer:

Runa sa...

Trur vi var litt like då vi var små, eg:) istadenfor å gå ut å leike med dei andre barna satt eg for meg sjøl og dagdrømte. dei leika med barbiedokker, eg leika i håvet mitt.

fantasien er noke av det finaste vi har fått, men det er farlig å la den få for stort spelerom - nåke eg brenne meg på relativt ofte.. pass på, unge dame!

Synøve sa...

mhm....oppdager til stadighet denne faren jeg og.

Barbiedukker gikk fint det... men likte best når jeg kunne leke det for meg selv. Da kunne hele dagdrømverdenen få fritt spillerom i leken.

Det kalles vel å trives i sitt eget selskap.

Cecilie sa...

hehe..eg er trøtt i uka òg eg;)
men i dag stod eg opp kvart på 12...var egentli våken 10..men det er uvanlig! Men eg ble trøtt igjen før kvelds:P

Synøve sa...

I see...merkelig fenomen...den trøttleiken:)