lørdag, november 01, 2008

DET ER IKKE LETT!!!


Det er ikke lett å ha det så godt
Når jeg tenker på alt det bra jeg har fått
Jeg tusler ut matsalen, så mett i magen
Mens andre går å er sultne hele dagen.
Shopping er gøy, det varmer min sjel
Mens ute ligger mennesker å fryser ihjel
Selv om klesskapet er proppa er det plass til en ny
Og buksen det er hull i gidder jeg ikke sy.

Det er ikke lett å ha det så bra 
Og vite at mine foreldre er de beste jeg kan ha
Når jeg hører at vold, krangel og hat
er hva barn i dag kjenner som prat
Og hvorfor var det jeg som skulle fødes inn
I en familie som har et kristelig sinn?
Når Jesus  må mennesker bort fra seg sende 
Bare fordi de ikke fikk lære Jesus å kjenne

Hva gjør jeg vel med den sjansen jeg har
 Til å bli kjent med min kjærlige, evige far?
Så Jesus nå som jeg er på mine knær
Bruk meg så jeg kan vise dem hvem du er!

5 kommentarer:

Marie sa...

Du e flink! Eg e så enig, så enig.

MJosephine sa...

vilt bra dikt. Æ d du så he skeve d?
d va jaffal utruligt fint og jupt og sant....:P

Synøve sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Britt Linn sa...

WoooW!! Hr du skreve dt??

Dt va så fint at eg tror eg må ta vare på dt (du hr copyrighten selvfølgelig)...;-)

Stolt av at min ekssamboer kan sånt!:)

Synøve sa...

Så gøy at dere liker det:)
Kanskje jeg skal bli poet..(øøøm)
Du har alle rettighet til å bruke det Britt Linn... Special price for you my x!