søndag, februar 18, 2007

Sonnets of William Shakespeare

Ja ...det begynner å bli lenge siden jeg har oppdatert (ikke det nei;)

Jeg kjøpte en bok som heter "Sonnets of William Shakespeare" på et loppemarked for noen uker siden. (5 kroner)
Jeg vil gjerne dele et tilfeldig oppslått dikt fra denne boken som jeg finner veldig givende

Betwint mine eyes and heart a league is took,
And each doth good tums now unto the other;
When that mine eye is famish'd for a look,
or heart in love with sighs himself doth smother;
with my love's picture then my eye doth feast,
And to the painted banquet bides my heart;
Another time mine eye is my heart's guest,
And in his thoughts of love doth share apart;
So either by thy pictures or my love ,
Thy self away art present still with me;
For thou not farther than my thoughts canst move,
and I am still with them , and they with thee;
Or if they sleep, thy picture in my sight
Awaykes my heart to heart's and eyes delight
Vakkert vakkert:)
Kom på en ting... tenk om det hadde gått ann å få lungebetennelse i nesen, feberfantasi i navelen, forstoppelse i tungen eller dobbelt øye brudd i kinnbeinet...
sært

7 kommentarer:

Cecilie sa...

du kjære lille deg. Det er jo bare trer dager siden du oppdaterte sist. Det er verre med de som det er 2 mnd siden.
Og du? viss du vil oversette diktet så er både meg og mAri klar til å høre på;)

Synøve sa...

hehe.... kanskje en annen gang
DEt med oppdateringen var noe ironisk da:)

Cecilie sa...

ja det med kremmen var skikkelig overmye. Ble litt kvalm ja. Og den var litt vanskelig å få inni munnen òg, den bollen. Men den var jo god.
Nå er det en ny uke...wiii!:/

Anonym sa...

Nå er det bare 3 dager til vi kommer! Sant du gleder deg vilt?! :D

Synøve sa...

gjett om da...
Det blir kjempe morro!Men jeg vil nå si at Vilt er et litt tamt ord

Runa sa...

Shakeshakeshakespeare!:) Ingen over, Henrik Ibsen ved sida. Likte den siste lille tankevekkaren. Eg òg e blandt dei som oppdaterer ofte. Og eg er stolt av det!

Synøve sa...

Ja...du og jag runa...vi er litt like vi to:)