søndag, mars 18, 2007

Amatør kjærlighet


Ting som jeg har tenkt litt på i det siste


  • Amatør betyr helhjertet. Ta for eksempel piano. Om man er proffesjonell pianist blir det som regel ikke helhjertet, for da er det ikke noe vanskelig. Men om man nesten ikke kan det, koster det mer å feks. framføre et stykke.

  • Man må ikke la hjerte bli garage for bilen...

  • Selv om man har masse ting vil ikke det si at man er lykkelig

  • Kan det å ha masse matterialle ting og det å være lykkelig, være motsettninger?

  • Finns det noe "toppen av kjærlighet"?

  • "You gave us Jesus and with him you freely give us everything" (Hillsong)...."No greater love than this" (Racheal Lampa)...

Ha en fin dag!:)

7 kommentarer:

Cecilie sa...

helt rett. Eg er med på det du sier!
En som er amatør, gir jo mer òg, når de spiller eit stykke!

Cecilie sa...

du har skrevet innlegget to ganger pus..

Synøve sa...

oisann... bort med den...

Ingvild sa...

Men en profesjonell pianist, kan jo gjøre det helhjertet den også? Selv om det ikke koster den det samme? Ellers synes jeg litt synd på den profesjonelle pianisten. Litt hvertfall.
Jeg tror ikke at materialsime kan gjøre en lykkelig, men man kan være lykkelig selv om man har mange ting. Eller?

UanZ (Z er digg forresten), du er søt:)

meg sa...

Toppen av hugleik?

Jesus.

Anonym sa...

En profesjonell pianist vil jeg ikke si nødvendigvis er mindre helhjertet. Heller vil jeg si at en profesjonell pianist har mulighet å legge mye mer ned i et stykke enn bare det at han klarer spille det. Så der bæsja du skikkelig på leggen kjære! :) Ellers så må jeg si du har fascinerende masse tanker i hodet ditt.. Savnet deg rundt middagsbordet på søndag!

Sandra sa...

jeg er enig med Ingvild at man nok kan være lykkelig med mange ting. men da blir det vel lettere å miste fokus på det som er viktig. friends, and love and stuff.