tirsdag, mars 20, 2007

Hjernespinn om hjernefyll

Det sies at hjernen bare har en viss kapasitet.
Går det ann at hjernens minne blir fullt? Har det noen gang skjedd
Tenk om hjernen en dag ble full. Minnet ble overbelastet.

Tenk om det er dette som er grunnen til alzheimer eller andre sykdommer man kan få når man blir eldre, som hemmer hjernen og dens egenskap til å lagre informasjon. Alle inntrykkene og all kunnskapen en gammel har tatt inn i sitt lange liv har ført til at hjernen har blitt full.. og nå klarer han ikke lenger å skille ting som har skjedd og ting som skjer. Personen glemmer ting som skjer i nuet i løpet av noen få sekunder.
Man kan aldri føre en fornuftig samtale for i løpet av kort tid vil du gjentatte ganger få spørsmål om hvem du er og hvorfor du er der....

Jeg syns dette virker som en logisk hypotese. Jeg vil nesten kalle det en uomtvistelig teori. Og hvis dette er tilfellet må vi prøve å ungå all unyttig informasjon. Jeg syns det er litt dårlig gjort av skolen å lære oss ting vi alldri kommer til å få bruk for. Dette blir jo også lagret i hjernen... unyttig hjernefyll.
By the way....Nynorsk er rart... for en bokmåling vil jeg si at fordypning i dette språket (som jeg forresten synes vi ikke burde kunne bedre enn at vi forstår det) er unyttig hjernefyll!
Kjære 1. klassinger i dag er det etniskprøve....Ha en fin dag :D

5 kommentarer:

Sturla sa...

La meg også minne om at nynorsk ble oppfunnet etter syndefallet...

Synøve sa...

ja... vi lever i en syndig verden... det er vel sånt vi må leve med!

Anonym sa...

Det same gjeld bokmål ^_^

berreformeg sa...

Ja! Hehe, takk for det da :) du rulte jo vanvittig du og da! :D

Synøve sa...

hehe...85 var nå toppscoren denne gangen da...ikke helt bra
Gla du blei med selv om du hadde senebetennelse:D Du reddet jentenes ære:)