tirsdag, juli 14, 2009

Endelig....

...så jeg Gjendebu. Jeg kjente det krible i magen. Båten hadde kurs rett mot hytta. Men pluttselig begynte den å sakke av. Den bakket og styrte på og la til en kai... som var langt fra husene. (hvertfall så den veldig lang ut når jeg så ned på all bagagen jeg hadde. Jeg slet meg bortover den lange veien som bare ble lenger og lenger. Heldigvis kom en snill danske å hjalp meg.

Da jeg kom inn døra følte jeg meg litt lost. Jeg listet meg inn på kjøkkenet og følte meg nesten som en inntrenger. Men der stod Lars Åge (sjefen) og gav meg en varm klem og ønsket meg velkommen til gjendebu. Og så blei jeg introdusert for den crazye betjeningen jeg skulle jobbe med. De var kjempe glade for å få et nytt fjes å se på. Det er ikke så ofte det kommer nye inn, siden alle vil beholde jobben.

Og så begynte jobbinga. Jeg var ikke forbredt på at det var så mye! først jobbet jeg en del timer hvor vi vaska rom og ganger. Masse nye rutiner og mye å ta inn. Så hadde jeg fri i et par timer, før jeg gikk på kveldsøkten. Da skulle jeg stå på kjøkkenet å vaske opp for alle gjestene som skulle spise sine tre retter. Og da de var ferdig... ... ... kom 2. bordsettning! Og slik gikk dagen. Det var egentlig ikke så gøy. På kongshaug var jeg den som visste alt. Jeg visste hvor hver skjei og kniv skulle være. Jeg var supereffektiv og fikk tingene gjort i en fei.

Her er jeg en sinker. Jeg skjønner jo at de blir litt små irritert når alt tar mye lenger tid enn det det pleier. I dag ble frokosten nesten forsinket fordi jeg var for treig. Men bare vent... når jeg kommer inn i tingene her, skal det koste av gårde! Vi får 800 kr dagen i lønn, så hvis man er effektiv får man mer fri.

Jeg har det fint her oppe. Kolegaene mine er gøye. Nå skal vi snart ha brannslukking-trening-ting og så skal jeg opp på gjendetunga å prøve å få litt dekning på mobilen. Etter det blir det kjøkkenvask til langt på kveld... igjen :/

I går spurte Lars Åge hva han skulle kjøpe inn til kiosken. jeg fikk han til å bestille inn den deodoranten jeg liker :)... Veldig greit siden jeg snart er tom. Det er jo egentlig ikke så lett å være kresen på deodoranter når mann er til fjells, men det funker :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

PANGstart skjønner jeg. Tar nok ikke lang tid før du er i farta og er konge på haugen, og ikke bare på Kongshaugen.... Ser ut som du slipper unna fritidsproblemer iallefall : )

Jorunn sa...

Einig! Du e snart dan mest effektive tilsette pao Gjendebu!

Mariapiakallevallevia sa...

Tippe du komme fort inn i det. Du kan jo ikke være ekspert når du aldri har gjort det før. Kos deg masse:D