tirsdag, desember 30, 2008

"Gjødselbilla"

Jeg har akkurat opplevd det ekleste! (hvis du ser bort ifra den gangen det kom en tysker og stappa en vellbrukt klumpete tyggis opp under leppa mi!)

Det begynte med at jeg så meg rundt på kjøkkenet for å finne ut hva jeg skulle spise til frokost. Så kom jeg over en puffet-ris-pose. Og jeg tenkte .... " å det er så lenge siden jeg har smakt, det spiser jeg". Jeg fant fram en skål og en skje, fylte puffa risen til kanten og fylte i med litt melk og sukker på toppen. Og så satte jeg første skje i munnen og tygde til. 
" hmm... dette smakte rart!" tenkte jeg og tok en bit til for å kunne definere smaken. Og definisjonen slo mot meg med hard knyttneve. Det smakte GJØDSEL! møkkagjødsel!( altså sånn som gjødsel pleier å lukte). Jeg stoppet å tygge og bøyde hodet sakte ned og så på tallerkenen, redd for hva jeg ville finne. Og der mitt blandt halv svidde riskorn var det en svart prikk som minnet mistenkelig om noe som ikke burde være i maten min. Jeg tok den opp... og det..*samler mot til å si ordet*... det var en bille!!!!!!! Jeg kjente kvalmen tre i kraft i den midterste delen av mitt legeme. Jeg tok skålen sirlig bort til vasken og helte ut innholdet og oppdaget at skålen ikke bare rommet en bille... neida... det var flere av dem. Jeg lukket munnen igjen, men angret i samme øyeblikk. For det knaste mellom tennene.  Jeg spytta i vasken... og ut kom en most "gjødselbille".

Jeg er kvalm!


Photo session  med Mr. Bug


































( en ekstra takk til mr. Bug for en strålende innsats og oppofrede instilling ved å stille sitt liv til disp. til dette gode formål)

10 kommentarer:

Ole Malvin sa...

HA HAHA

Vibeke sa...

YAIKS!!!

Synøve sa...

helt riktig! det er yaiks!

Marie sa...

Kjenner eg blir dårlig bare ved tanken. Allmenheten skulle bare sett utrykkene i fjeset mitt mens eg leste denn bloggen. *frysninger*

Karoline sa...

Æsj.

Runa sa...

Syke damen.

meg sa...

Mr. Bug? Kva hende med Billy?

*tenkjer på moglegskapar for lolbugs*

Synøve sa...

Billy var han jeg spiste det! Så han gikk det ikke så bra med. forsåvidt ikke Mr. Bug heller.... eller resten av den søskenflokken, som ble utsatt for en flomkatastrofe og havnet nedi sluket på vasken vår. Lolbugs er etternavnet deres :)

meg sa...

Du verda. Og folk seier at me menneske er mykje utsette for naturkatastrofar.

Synøve sa...

Vi blir alle utsatt for naturkatastrofer... vi lever da på samme jord! Men det er ikke alltid vi blir ramma selv. I dette tilfellet var det veldig lokalt.