onsdag, juli 29, 2009

I dreamed a dream

Vi var med i et spill... Vi hadde oppgaver som skulle utføres, men vi måtte ikke bli sett av "de overordende"! Da skjøt de oss... Vi måtte alltid gjemme oss. Lars Åge ble skutt.. han så dem rett i øynene, så de skjøt ham i hjertet. Jeg gjemte meg i sammen med en annen i et smalt rør som sto i rommet. Hvordan vi fikk plass vet jeg ikke for det var ikke mer en 4 cm i diameter! Da jeg gikk ut fra rommet og skulle til det neste skjønte jeg at jeg hadde gjort en tabbe.. de sto der, men jeg så de ikke i øynene så jeg blei bare skutt i låret. 

... Da våknet jeg... skuffelsen var stor da jeg så at det fortsatt var mørkt ute. Sengen kjentes så alt for hard og jeg hadde vont i ryggen...

Oppvasken stod forann meg... stabler på stabler. Sånne som man ser i donaldblad. Bestikk, skåler og fat var blandet, så det første jeg måtte gjøre var å sortere alt... Men bestikket var som svære planker. Så det var tungt arbeid. Jeg fikk kjeft, det gikk for sakte og snart startet neste bordsetning....

... Jeg våknet igjen. Halsen min var sår. Det svei hver gang jeg svelgte. Men jeg måtte sove videre... det var jo ikke lyst Enda!!!

Neste gang jeg våknet var det lyst. Endelig kunne jeg stå opp. Jeg gikk ut. Det var sol. Klokken var bare 6. Jeg skulle jo ikke på jobb før halv 11.... 
Så da ble det tur på Gjendetunga... for 8 gang

Og selv etter den natta, den såre halsen, de trøtte beina... var det verdt det da jeg kom opp på toppen og så den vakre utsikten med neste skyfriehimmel til!

1 kommentar:

Britt Linn sa...

uffda. Arbeidet går litt inn på deg visst... ;-)